10 Nisan 2012 Salı

paskalya

Şu sıralar paskalyaya girmiş durumdayız. Hep paskalya paskalya diye duyuyoruz ama içeriğini bilmiyoruz belki çoğumuz bende bilmiyordum ve sizler için araştırdım .

Paskalya Hristiyanlıktaki en önemli ve en eski bayramlardan birisidir. İsa ' nın çarmıha gerildikten sonra 3. gününde dirilişi kutlanır bu bayramda .

Her sene sabit bir günde kutlanmaz mart ayının sonundan ve nisan ayının sonuna kadar kiliselerin kendi istediği bir pazar günü kutlanır .

Paskalya tüm Hristiyanlar tarafından kutlanır. Yaygın olarak kiliselerde düzenlenen ayinlerin dışında, kutlandığı ülkeye göre değişik gelenekler vardır. Bunlar arasında en yaygını insanların birbirine çikolatadan yapılmış paskalya tavşanı ve paskalya yumurtası hediye etmeleridir.



Paskalya, perhizle geçen beş haftalık (büyük perhiz) bir hazırlık dönemi ile son haftayı (kutsal hafta) kapsar. Paskalya Gününde (Diriliş Günü) sona erer.
Paskalya Günü için evlerde özel çörekler (Paskalya çöreği) yapılır; yumurta (boyalı paskalya yumurtası) haşlanır; mumlar yakılır; dualar okunur.

Süryanilerin temmuz ayında kutladıkları Meryem Ana Paskalyası adı verilen yortu da Paskalya kavramı içine girer.
Katolik Kiliselerinde, Paskalya gecesi ayininde yeni ateş kutsanır, Paskalya mumu yakılır; Kitabı Mukaddes'ten bölümler okunur, vaftiz törenleri yapılır. Hıristiyanlığın başlangıç döneminde vaftiz törenleri, yılda yalnızca bir kez, Paskalya gününde yapılırdı.
Rum ve Rus Ortodoks Kiliselerinde gece ayinlerinden önce kilise dışında bir ayin alayı düzenlenir. Alay kiliseden çıkarken hiç ışık yakılmaz; dönüşte ise, İsa'nın dirilişini simgelemek için yüzlerce mum yakılır.




Herkesin paskalya bayramı kutlu olsun ...


happy easter ...
















2 yorum:

  1. merhabalar paylaşım için teşekkürler. İçeriği hakkında daha iyi bilgiye sahip oldum :) bende bloguma beklerim şimdiden teşekkürler,sevgiler...

    http://bensukaya.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok mutlu oldum beğendiğinize bende çok kapsamlı bilmiyordum hem sizin için hemde kendim için araştırdım :) en kısa zamanda ziyaret edicem

      sevgiler , saygılar

      Sil